NIEUW onder het tabblad, nieuwsbrieven, de tweede nieuwsbrief van dit jaar. Tevens een basisregistratie formulier BC, we vragen u vriendelijk dit formulier in te vullen en te retourneren naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We kunnen ons bestand dan weer actualiseren. Alvast hartelijk bedankt.

 

Jaarvergadering! 3 juni geannuleerd. Noteer 23 september in uw agenda.

In verband met de Coranacrisis is de jaarvergadering op 3 juni 2020 geannuleerd. De nieuwe datum is nu 23 september 2020. Dit jaar is gekozen voor een andere opzet dan voorheen. Het doel van de dag is u te informeren, de mogelijkheid te bieden om actief deel te nemen en te netwerken.

In de ochend vindt de jaarvergadering plaats, u bent welkom vanaf 10 uur staat de koffie voor u klaar. In de middag vindt de informatieve prestentatie plaats met de mogelijkheid tot het stellen van vragen. Vervolgens kunt u aan verschillende discussie- en vragentafels rondom relevante thema's deelnemen. Rond 15:15 sluten we de dag af met een hapje en een drankje. Rond 16:30 sluiten we de dag af. De uitndodiging en de vergaderstukken ontvangt u na de zomer.

In de nieuwsbrief van april vindt u verdere uitleg over het programma.

 

Geen huurverhoging! Dit jaar.

Rob Roza, voorzitter van het LHP heeft Cees van Boven, bestuursvoorzitter van Woonzorg Nederland dringend gevraagd dit jaar geen huurverhoging toe te passen. Deze oproep is ondersteund door een persbericht. U vindt deze berichten onder het kopje Bestuur/Adviezen. 

 

Website

Aan de website wordt momenteel gewerkt. Mocht u iets missen, dan kunt u altijd uw vraag mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De nieuwsbrief van april 2020 is momenteel gepubliceerd onder de kop nieuwsbrieven. Veel leesplezier, mocht u hem nog niet ontvangen hebben dan kunnen de BC's reageren naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.We zijn benieuwd naar uw reactie, ook die kunt u naar eerder genoemd e-mail adres sturen.

 

Wat doet het LHP?

Minimaal eenmaal per twee maanden vindt er overleg plaats tussen het bestuur en de directie van Woonzorg Nederland. In dit overleg worden onderwerpen besproken die betrekking hebben op het beleid van Woonzorg Nederland. Hierbij kunt u denken aan:

  • Huurprijzen en huurverhoging
  • Kwaliteit van de woningen
  • Dienstverlening en klachtafhandeling
  • Servicekosten
  • Belangen van huurders bij herstructurering, renovatie en nieuwbouw en verkoop van huurwoningen etc.


Meer informatie over de afspraken tussen het LHP en Woonzorg Nederland vindt u in onze samenwerkingsovereenkomst.

In onze eigen overleggen worden zaken besproken die zowel bewonerscommissies als huurders aangaan waarbij rekening wordt gehouden met de gevolgen van de uitvoering van het beleid van Woonzorg Nederland. Daarnaast informeert het bestuur u via de nieuwsbrief over actuele beleidsontwikkelingen en over lopende zaken. Naast onze Algemene Vergadering adviseert het LHP u tijdens onze jaarlijkse regionale bijeenkomsten over de wet- en regelgeving en over onderwerpen die op dat moment een belangrijke rol spelen.

Hoe peilt het bestuur van het LHP wat er onder de bewoners leeft?

Allereerst zijn de bewonerscommissies de ogen en oren van een complex.
Daarom is ons uitgangspunt dat er op elk complex een bewonerscommissie aanwezig moet zijn. Dit punt is een van de onderwerpen die op de agenda van het LHP staat. Als bewonerscommissie is het van belang dat u ons informeert over dringende zaken die op uw complex spelen. Indien er geen bewonerscommissie aanwezig is, kan een huurder ook contact opnemen met het LHP voor vragen, opmerkingen of klachten. Ons telefonisch spreekuur (020 640 62 14) is op dinsdag tot en met donderdag van 10:00 tot 13.00.

Indien u ons via mail wilt informeren kan dat op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Het bestuur overweegt meerdere mogelijkheden om informatie uit het land te verkrijgen.

Klachtenbemiddeling

Wanneer u een klacht heeft over Woonzorg Nederland, bijv. op het gebied van onderhoud of dienstverlening, meldt dan uw klacht allereerst bij de bewonersconsulent. Wordt de klacht niet opgelost, of bent u niet tevreden met de oplossing, dan kunt uw klacht schriftelijk indienen bij Woonzorg Nederland. Indien u alsnog niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht kunt u zich tot slot wenden
tot de Klachtencommissie. https://www.woonzorg.nl/ik_huur/klachten__overlast/klachtenbehandeling_en_klachtencommissie

Voor en tijdens dit traject kunt u advies of bemiddeling aanvragen via het LHP. Na alle relevante informatie van u te hebben ontvangen, zal het bestuur bekijken welke mogelijkheden er zijn om u te ondersteunen. Het LHP wil achteraf graag weten of de klacht naar tevredenheid is opgelost; zo kan haar dienstverlening, waar nodig, verbeterd worden.